Здоров’я дітей - головне

2016-02-19

Нещодавно на базі Мар’янівського НВО відбувся семінар-практикум для вчителів початкових класів за темою «Здоров’язберігаючі педагогічні технології – запорука креативної початкової школи». Семінар розпочала Мишко Лідія Василівна- керівник РМО вчителів початкових класів, з виступу щодо збереження і зміцнення здоров’я дітей. Дану тему підтримали вчителі району, які озвучували ефективні вправи та методи роботи на уроках, а також з досвіду роботи виступила вчитель початкових класів Мар’янівського НВО Заболотна Катерина Петрівна.

Проблема здоров'я дітей сьогодні як ніколи важлива. На даний час можна стверджувати, що саме вчитель може зробити для здоров'я сучасного учня багато. Вчитель повинен працювати так, щоб навчання дітей не завдавало шкоди здоров'ю школярів. Здоров'язберігаючі освітні технології включають формування, зміцнення здоров'я, виховання у дітей культури здоров'я. Збереження здоров'я дітей - головне, на що звертається увага при проведенні заходів по збереженню здоров'я, де закладаються навички правильного режиму дня, гігієнічні навички, профілактика захворювань, негативного ставлення до шкідливих звичок, вивчення особливостей свого організму, а також проведення оздоровчих хвилин під час уроку.

Так, українська мова та літературне читання вважаються важкими предметами. На цих уроках діти багато пишуть і читають, швидше стомлюються. Тому на таких уроках обов'язково треба проводити гімнастику для очей, а використання ігрових технологій, оригінальних завдань та задач дозволяють зняти емоційну напругу. Учителі початкових класів Мар’янівського НВО на своїх відкритих уроках вміло та доцільно показали використання даних технологій. Наталія Олексіївна Білько на уроці літературного читання у 3 класі, удосконалюючи навичку читання дітей та вміння виділяти і аналізувати головне, доречно використовувала вправи для правильного дихання, розширення кута зору, фізкультпаузи та пальчикові вправи, зарядку для очей. Разом з цим урок був пронизаний цікавими, пізнавальними, інноваційними методами роботи.

Доброзичлива атмосфера на уроці, спокійна бесіда, увага до кожної відповіді учня панувала на уроці математики (4 клас) у вчительки Микитенко Галини Михайлівни. Урок був незвичайний – Олімпійські змагання з математики, де влучно підібрані завдання для дітей створюють ситуацію успіху учня на уроці. Діти виконували різні вправи, щоб зняти втому, відпочити та розслабитися, висловлювали свою точку зору, які чинники шкодять здоров’ю.

На кінець засідання вчителі обмінялися досвідом роботи та обговорили актуальні питання роботи початкової школи.

/Files/images/maryanvka/19022016.JPG/Files/images/maryanvka/190220162.JPG

Ейдетика у дитсадку

«Комунікативна компетентність дошкільників. Ейдетичні вправи як засіб розвитку образного мислення та мовлення дітей» - так звучала тема семінару-практикуму для вихователів ДНЗ, який нещодавно відбувся на базі Мар’янівського дошкільного закладу.

Перед вихователями постало питання: Як же зробити так, щоб дитина накопичувала нові знання, здобувала мовленнєвий досвід охоче, з радістю, без тиску й нав’язування з боку дорослого? Зрозуміло, що вирішення цієї проблеми потребує принципової зміни підходів до організації навчально-виховного процесу. Так, позитивні результати у роботі з дошкільниками дає використання нетрадиційних прийомів навчання мовленню, а саме ейдетичні вправи. Це цікаві форми роботи, які змушують педагога щоразу відкривати щось нове не тільки для дітей, а й для себе. І, звичайно, це давало дивовижно швидкі позитивні результати в навчанні та корекції мовлення.

Що ж таке ейдетика? Це особливий різновид образної пам’яті, здатність найбільш яскраво й точно відтворювати в усіх деталях наочні образи предметів.За допомогою нюхових, смакових, тактильних, звукових асоціацій дитина не згадує, а ніби продовжує бачити, чути, відчувати те, чого вже біля неї немає. А яскрава дитяча уява дозволяє швидко і надовго запам’ятати потрібну інформацію. Отже, таке навчання, що ґрунтується на грі та фантазії, зовсім не обтяжує дитину. Діти на таких заняттях запам’ятовують по 20–25 різнопланових слів і пригадують їх за потреби у тій же послідовності через кілька днів.

Педагоги Мар’янівського дошкільного закладу у своїй роботі вдало використовують ейдетичні прийоми навчання. На занятті «Дитсадок – веселий дім» у молодшій групі, де налічується 16 діток віком від 1,5 до 3 років, вихователь Мартиненко Ольга Василівна вміло зосередила увагу малечі цікавими дидактичними та рухливими іграми, формувала вміння у дітей висловлювати своє ставлення до дитячого садка. А от Мухоїд Наталія Миколаївна зі своїми 18-тю вихованцями середньо-старшої групи на занятті «Вчимося доброти у сонечка» створила цілу казку, де діти, подорожуючи до країни Добра, виконували різні цікаві завдання, грались в дидактичні ігри, використовуючи ейдетичні вправи та прийоми. Так, дошкільнята вправлялися розпізнавати емоції за допомогою міміки, а також зображати та передавати емоційний стан, викликаний певними життєвими ситуаціями. Заняття було насичене різновидами та цікавими формами роботи, на якому діти не тільки вчилися спілкуватись одне з одним, а й регулювати свою поведінку за свідомо засвоєними морально-етичними нормами. Завершилось інтегроване заняття прикрашанням дітьми вітальних листівок для мам.

Педагоги району проаналізували проведені заняття та обговорили проблемні хвилюючі питання щодо розвитку та формування у дітей дошкільного віку мовленнєвої компетентності. На завершення семінару господарі поділилися досвідом з виготовлення власноруч дидактичного матеріалу та придбаною педагогічною літературою, яку використовують у своїй роботі.

Кiлькiсть переглядiв: 236

Коментарi